Personlig ledelse og branding

Vær chef i dit eget liv og skab en karriere efter dit eget hoved! På kurset sætter vi fokus på, hvad det er, der gør dig unik på jobmarkedet, i politik, som iværksætter - eller hvor du nu ønsker at gøre en personlig forskel

 

aaa

Forkæl dig selv med et kursus, der giver dig ny energi og masser af personlig karrierepower. Med fokus på dét, der gør dig unik, får du værktøjer til at lægge din helt personlige ledelses- og brandingplan, der består af følgende 10 trin:

 

Trin 1: Hvad drømmer du om
Hvordan ser din karriere og dit liv ud, hvis du skulle skabe det helt efter dit eget hoved? Brug fantasien og forestil dig, at du har penge nok. Hvilke drømme vil du realisere? Hvad brænder du for?

 

Trin 2: Sæt dig et personligt mål
Det at have et klart og personligt mål giver dig energi, "drive" og mening i hverdagen. Og det er dét, der skaber succes - uanset branche. Med et inspirerende mål ved du, hvad du vil, men mindst lige så vigtigt - hvad du ikke vil: Og så kan du skære det overflødige fra.

 

Trin 3: Skriv din personlige missionstatement
Hvad er det, der gør dig unik og adskiller dig fra alle os andre? Hvad er din vision, din mission og dit mål? Hvad brænder du for, og hvad er dine personlige værdier og største talenter? Hvad vil du udvikle til dit helt personlige specialområde?

 

Trin 4: Stil skarpt på din personlige stil
Du skal ikke ligne en supermodel, med mindre du søger job som model i modebranchen. Du skal ligne den bedste udgave af dig selv. Klæd dig på til succes ved at skabe din egen stil. Moden er typisk masseproduktion, men du er unik.

 

Trin 5: Din målgruppe
Et brand tjener altid to herrer: Dig og din målgruppe. Din målgruppe kan bestå af én person, få eller mange mennesker. Det afgørende er, at du sætter fokus på din målgruppe og opbygger et godt kendskab til den: Hvilke behov og ønsker har din målgruppe? Hvordan kan du opfylde dem?

 

Trin 6: Din personlige strategi- og handlingsplan
For at nå dit personlige mål har du brug for at lægge din personlige strategiplan. Hvordan vil du nå dit mål? Hvad er tidshorisonten? Hvordan sætter du turbo på udviklingen? Hvilke initiatitiver skal du sætte i værk - og i hvilken rækkefølge? Strategiplanen er din inspirerende drejebog.

 

Trin 7: Dit netværk 
Når du arbejder med din personlige ledelses- og brandingplan er det naturligvis vigtigt, at du henter inspiration, ideer, input og opbakning fra din omverden. For dig gælder det naturligvis først og fremmest om at lægge din energi i de netværk, hvor du oplever, at en plus en er mere end to.

 

Trin 8: Din tid og dine prioriteringer
Din evne til at vælge og prioritere mellem alle de muligheder og opgaver, der byder sig, er afgørende for, hvor gode resultater du opnår. Når du har defineret et klart mål, skal de opgaver, der har størst betydning for, hvornår du når dit mål, så vidt muligt have topprioritet.

 

Trin 9: Dine stopklodser
Når vi ønsker at skabe forandringer i vores liv og sætte os mål, er det let i første omgang at blive grebet af den gode stemning. Men som et lyn fra en klar himmel kan bekymringer, tvivl og gamle vaner komme på tværs. Derfor skal du fokusere på at overvinde disse forhindringer.

 

Trin 10: Din personlige PR- og markedsføringsplan
For at få succes med personlig branding skal du have dit budskab ud i verden og skabe dig et navn. I praksis kan du markedsføre dig selv, dine produkter, dine kompetencer, dine synspunkter eller den gode sag via en lang række kommunikationskanaler.

 

Tilbage til oversigten

For yderligere information kontakt venligst:

Anne-Mette Michaelsen
Direktør, cand.polit og journalist
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Tel.: +45 3011 9693

 

Share