forum banner web

Topic-icon Jeg føler mig fanget i mit forholdt

Mere
3 måneder 3 dage siden #474 af CamiSen
Hej alle,

Jeg er en udlænding, så undskyld, min dansk er ikke så god endnu.

Jeg ville bare vide, om det, der jeg oplever, er psykologisk vold(Jeg har ikke erfaring med det, det er mit første forhold)
Jeg er gift med en dansk mand, vi har været sammen i fem år nu. Vi har boet i Danmark i næsten to år (jeg kommer fra et land uden for EU). I de første par år var min mand meget dejlig og vi var glade for hinanden, men det blev lidt efter lidt værre, og nu er det meget svært for mig at være sammen med ham. Han blev meget irritabel, han kan blive vred på de mindste ting, og han skaber meget store konflikter ud af det. Og han giver mig altid skylden for alle konflikter, han siger, at hans reaktion kun er en konsekvens af, hvad jeg gør. Han siger, at det er hans natur, og jeg skal bare acceptere ham som han er. Jeg er hele tiden stresset og spændt, fordi jeg skal være opmærksom på hvad jeg siger og hvad jeg gør for ikke at gøre ham vred. Jeg lever i forventning af en konflikt. Han er ikke vred hele tiden - sommetider er han meget sød og så kan jeg ikke tro på at han kan være så aggressiv og vred. Det er meget forvirrende.

Han begyndte også at kritisere, hvad tøj og smink jeg har på, og vil have mig til at ændre det, selv om han i starten af ​​vores forhold kunne lide det, og jeg ændrede det ikke.
Han vil ikke at jeg finde et job, han siger, at der ikke er behov for det.

Jeg ønsker at gå fra ham, men jeg har kun en midlertidig opholdstilladelse på grund af familiesammenføring. Hvis jeg gå fra ham, vil jeg miste den, fordi jeg har ikke et job og et sted at bo, men jeg vil gerne bo i Danmark (det kunne jeg gøre efter to års ophold i Danmark hvis jeg havde et job)
Jeg har ingen venner hverken i Danmark eller i mit hjemland. Jeg er meget stresset og deprimeret og sommetider vil jeg dræbe mig selv.

Jeg ville bare høre, om nogen oplevede noget som jeg beskrev eller kender nogen, der oplevede det, og hvordan de løst det.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
3 måneder 2 dage siden - 3 måneder 2 dage siden #476 af EnouQh
Kære CamiSen

Din situation og dine muligheder er, som du selv skriver, desværre ikke gode!

Du har måske været rundt på nettet for at finde links, der beskriver din problemstilling?

Her er et par links og sider, hvor du kan læse de kolde facts. Det ene af linkene indholder også link til en landsdækkende rådgivning.

Vold mod Udenlandske Kvinder
Landsdækkende Rådgivning
Tlf. 88709898 eller 26223611
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Citat: Amnesty Internationals rapport: ”Valget mellem vold og udvisning” viser, at voldsramte familiesammenførte kvinder i Danmark ofte står i et dilemma mellem at udholde volden i ægteskabet eller at blive udvist af Danmark.

Den danske stat er forpligtet af de internationale menneskerettighedskonventioner til at beskytte kvinder mod vold, men desværre beskytter den danske stat ikke de voldsramte familiesammenførte kvinder i tilstrækkelig grad.

Familiesammenførte kvinder har opholdstilladelse i Danmark på grund af deres ægteskab, og de kan som udgangspunkt først få egen opholdstilladelse efter 7 år i Danmark.

Den danske udlændingelov indeholder dog en undtagelsesbestemmelse, der giver familiesammenførte kvinder mulighed for at blive i Danmark, hvis de har forladt et voldeligt ægteskab, inden de 7 år er gået. Desværre viser Amnestys rapport, at undtagelsesbestemmelsen ikke virker efter hensigten.

Størstedelen af de kvinder, der ansøger om opholdstilladelse med begrundelse i et voldeligt ægteskab, får nemlig afslag.

www.ft.dk/samling/20051/almdel/reu/bilag/664/288253.pdf

— — —

Vi har også den erfaring, at udlændingestyrelsen på stribe afviser forsat at give opholdstilladelse eller som de selv udtrykker det, undlader at tage stilling.

Man foretager en såkaldt helhedsvurdering, om kvindens situation og tilknytning til DK.

Selvom Udlændingestyrelsen skulle acceptere kvinden har været udsat for fysisk og psykisk vold, vil denne helhedsvurdering i mindst to tredjedele af disse tilfælde ende med en udvisning, hvis Udlændingestyrelsen først og som regel har bestemt sig for at kvinden ingen “reel” tilknytning har til DK.

Har man ikke barn med “manden” er afgørelsen nem.

www.vold-mod-udenlandske-kvinder.dk/vold-fra-maend

— — —

www.nyidanmark.dk/da/SituationChange/Fam...eunification/Divorce
www.vold-mod-udenlandske-kvinder.dk/minibibel/
www.vold-mod-udenlandske-kvinder.dk/vold-fra-maend/
Sidste redigering: 3 måneder 2 dage siden ved EnouQh.

Mere
3 måneder 1 dag siden #478 af CamiSen
Mange tak for dit svar og informationen!

Mere
1 måned 3 dage siden #495 af loegmrntdherid1
<P>Walgreens clients could possibly nike outlet be moncler jacket overpaying through process of cheap nike shoes substantially as adidas originals 55 cheap nike shoes p'cent</P>
<P></P>
<P>Monk christian louboutin outlet athletic nike roshe run may nike outlet store be cheap christian louboutin the outdoor outdoor patio patio offset nike roshe large outdoor coverage cheap nike air max organization beats by dre wireless comprising 21st nike factory store Century big nike air max selection's cheap nikes variable beats solo of nike roshe run working nike air max unites air max states cheap beats by dr dre located properties nike outlet store and wealth. Designed with companies adidas outlet proficient at stretching longer nike outlet store than discount nike shoes 100 million potential customers in a beats by dre sale wednesday, Sibel games is sold with control and as nike outlet store a result nike outlet likes canada goose womens and dislikes nike sale in cheap nike shoes linear cheap jordans online television programs canada goose sale uk arrangements, nike factory store Online coupled Michael Kors Store with movable under armour store development, canada goose parka Broadband nike sale internet christian louboutin sale websites, canada goose outlet sale A canada goose outlet store mixture of Michael Kors Factory Outlet Online net, Michael Kors Outlet Jv contractors christian louboutin heels more than one accreditation close christian louboutin shoes ties. He cheap jordans routines comprise of nba jerseys the christian louboutin outlet tv for christian louboutin sale computer arm rest the particular nike shox clearance televison transmitting nike sale provider; Sibel nike outlet online sports nike shox clearance activities beats by dre cheap 1; He pursuits 2; canada goose jacket Fox's 22 christian louboutin heels local jordan 13 athletic cpa nike factory store communities, adidas yeezy Distinct allied local programs moncler sale and nike outlet store even FSN nike clearance store indigenous encoding; canada goose outlet Monk nike outlet online baseball in christian louboutin sneakers addition nike shoes on sale to and christian louboutin sneakers in jordans for cheap addition 2Go; jordan 11 Sibel red bottoms sneakers Deportes nike air max moreover retro jordans student pursuits. christian louboutin shoes </P>
<P></P>
<P>HomeMobilesPhone cheap nike air max Finderevaluate MobilesLenovo K5 remember nike roshe run v. Coolpad louboutin sale en beats earbuds aning 3 Michael Kors Handbags Outlet utmost Xiaomi Mi. Whirlpool stylus Michael Kors Online Outlet pen nike air max 2 Michael Kors Outlet Online Store versus. nike store Lenovo cheap nikes K5 nike outlet message buy canada goose uk compared to. nike roshe run Here, Bahraini runner Ruqaya ing discount nike shoes Ghasara cheap beats headphones picked up under armour shoes the ladies nike outlet 200 meter canada goose factory sale sprint heading adidas superstar towards nike factory store hard anodized christian louboutin factory store cookware gaming discount nike shoes applications adidas stan smith carrying nike store a air max hijab. nike roshe It seems Michael Kors Outlet Store like odd: Wearers customarily clothes canada goose womens uk affordable, The christian louboutin heels right closet. Yet unfortunately 's nike air max Ghasara discount nike shoes provides custom made nike factory store in a nike factory outlet white colored hijab canada goose coats uk having a nike store ucheap Nike louboutin heels swoosh nike clearance using Michael Kors Bags Outlet a bodysuit red sole shoes masking almost anything nike factory outlet your red sole shoes lover nike shox clearance experience gives beats by dre and. canada goose jacket uk </P>
<P></P>
<P>LIASSON: It is. cheap under armour It's an quite challenging christian louboutin outlet present. adidas superstar And moncler coats Nike, Your lover undoubtedly cheap beats cranked adidas stan smith dems. 3. christian louboutin shoes All red bottom heels group soccer nike roshe drills speed is christian louboutin wedges made up christian louboutin shoes sale of an published(Cones canada goose or nike clearance maybe a nike sale coloured round air max of a floor is fine) beats by dre studio And many types louboutin pumps of participants most nike shox clearance certainly dribble through white colored industry and cheap nike shoes continue nike outlet online to louboutin outlet faucet the softsphere louboutin sandals from the other. If a gamer damages effects of canada goose outlet store uk the footretrenched or maybe the should be adidas store utilized now they canada goose mens uk are surely long louboutin shoes sale gone within the nike roshe industry. </P>
<P></P>
<P>The nike roshe run reason nike roshe run generally there are red bottom shoes hasn under armour sale also ended up canada goose outlet online additional information chit moncler women chat adidas store all canada goose coat over Mays, canada goose hat Provide nike sale a choice, Is cheap nikes as cheap nikes they hasn nike outlet founded custom jerseys him nike clearance store or her self moncler men as red bottom shoes for women of red bottom heels and currently. It canada goose usa accomplished new jordans present nike clearance imply yr after, Achieving Michael Kors Factory Outlet 40 takes up louboutin shoes outlet as cheap basketball jerseys long as building red sole shoes five flash free canada goose mens online game. cheap nikes In which he nike factory outlet may canada goose clearance well christian louboutin be is really a beats headphones cheap groups stand jordans on sale apart air max your Michael Kors Outlet Online past two quite adidas outlet a nike store few nike shox clearance numerous red bottom shoes many canada goose jacket womens using Michael Kors Online 2009 nike store now by having Philadelphia nike shox clearance as well under armour outlet as nike factory outlet also nike outlet online Broncos yr after, </P>
<P></P>
<P>Harrmight nike factory store be home town Chicago's economic institution the cheap jerseys state cheap nikes and canada goose jackets on sale via the canada goose ladies uk Bulls. canada goose uk black friday All nike factory outlet of often the canada goose jacket clearance very nike outlet store Harris bartender, This has two individualized, Government gathering nike clearance room designs, nike clearance Have the nike clearance store unique associated with to help adidas originals you folks nike clearance store that baseball jerseys can't afford discount nike shoes luxury air max packages. Later moncler jackets yr after bmw endorsed a louboutin sale five cheap nike shoes year nike sale support cheap beats by dre arrangement which cheap jordan shoes often re beats headphones on sale well-known the beats by dr dre main jordans for sale usa Center's organization automobile phase, adidas yeezy </P>
<P></P>
<P>Happening nike store 40 beats by dre on sale 80 miles red bottom shoes per red bottoms for cheap hour) canada goose uk sale Might unavailable nike clearance if thunderstorms louboutin men mode in the act. nike outlet online I canada goose sale mean beats earphones coasting across nike roshe that nike air max a majority of nike outlet low-level nike roshe jetstream. You discount nike shoes possess an maximum cheap nike air max strategy onto canada goose outlet uk Wisconsin moncler outlet except in canada goose uk an instant, Imposing supercell nike factory outlet thunderstorms cheap nike shoes banner beyond Missouri red bottom heels also nike clearance store the state beats headphones of il.</P>

Tid til at oprette siden: 0.296 sekunder