Har du noget på hjerte i forhold til din ex-kæreste

Der er altid noget, der er usagt, når to mennesker bryder op. Derfor har den amerikanske internetavis Huffington Post bedt sine læsere om at dele på Facebook og Twitter, hvad de gerne ville sige til deres ex-partner, hvis muligheden bød sig

Den amerikanske internetavis Huffington Post har bedt sine læse om at skrive på Facebook og Twitter, hvad de gerne ville fortælle deres ex-partner, hvis muligheden bød sig. Resultater er små, korte og præcise udsagn, der hver især fortæller vidt forskellige livshistorier og afslører, hvordan forskellige kvinder er kommet videre i livet efter et brud:

1. Jeg tilgiver, at du forsøgte at nedbryde mig. Jeg ved, at du bare havde det svært med dig selv hele tiden.
  2. Jeg har faktisk lært noget af dig. Det er bare ærgerligt for dig, at du ikke kan nyde godt af det nu.
  3. Det var fantastisk. Så var det godt. Og så var det så ensomt. Nu har jeg lagt det bag mig og er glad igen. Det skulle jeg have gjort nogle år tidligere.
  4. Det øjeblik, vi skabte et nyt menneske, var det øjeblik, hvor du skulle have valgt, at dette menneske er vigtigere end dig selv.
  5. Sex er bedre nu, hvor du ikke er her.
  6. Jeg tilgiver dig, at du aldrig har indrømmet, at du har brug for at blive tilgivet.
  7. Jeg er ked af, at jeg har foræret din elendige Bryan Adams CD væk.
  8. Jeg er ked af, at vi ikke kunne arbejde som et team og vise vores børn, at et ægteskab er værd at kæmpe for.
  9. Tak fordi du lod mig gå. Din beslutning har gjort det muligt for mig at møde en fantastisk mand, og jeg har aldrig haft det så godt før.
  10. Jeg er ked af det. Jeg ville ønske, at jeg kunne skrue tiden tilbage. Jeg savner dig virkelig.
  11. Du lovede mig, at vi skulle være sammen for evigt, og at du aldrig ville bede om en skilsmisse… og så forlod du mig. Jeg vil aldrig takke dig for at forlade mig, for jeg kunne have været lykkelig med dig resten af mit liv. Alligevel ville jeg aldrig være blevet den kvinde, jeg er i dag, hvis du havde været ved min side. Derfor er jeg i dag taknemmelig.
  12. Vores liv er så meget sødere og mere afklaret, når du ikke er her. Vi har det fantastisk og tager revance efter mange vanvittige år.
  13. Tak fordi du forlod mig og børnene den nat. Det tvang mig til at blive det uafhængige, højtuddannede og ambitiøse menneske, jeg er i dag.
  14. Der er virkelig intet, jeg fortryder. Som jeg ser det, tjente du et ganske specielt formål i mit liv dengang.
  15. Du skal vide, at det er muligt at finde kærligheden igen, efter at dit hjerte er bristet. I mellemtiden skal du fokusere på dig selv og børnene.
  16. Desværre er han gået nu, men jeg vil alligevel takke ham for at give mig to dejlige drenge. Jeg vil gerne fortælle ham, at jeg deler alle vores lykkelige minder med dem. De skal vide, hvor sjovt vi havde det, og hvor højt vi elskede hinanden, selv om vi er forskellige. Vi gjorde det så godt, vi kunne.
  17. Den gang troede jeg aldrig, at jeg ville være i stand til at gå. Sandheden er, at din utroskab var den største gave, du nogensinde gav mig. Jeg har fået stor succes i investeringsverdenen. Jeg har fundet min indre styrke. For Søren - jeg ville også gerne takke din elskerinde.
  18. Jeg ønsker mere for dig, end det liv, du har valgt. Jeg håber, at det en dag går op for dig, hvad du havde, og hvad det var, du opgav. Livet er så meget mere end materielle ting, status og overfladiske forhold.
  19. Bare så du ved det: Forhold, der starter som affærer, har tendens til ikke at holde i længden.
  20. Pas godt på dig selv, for jeg kan ikke gøre det mere.
  21. Tak fordi du bad om en skilsmisse. Jeg havde ikke noget begreb om, hvor godt livet kunne være uden dig.

Kilde: Huffingtonpost.com