Hillary kan ændre verden for kvinder

Hillary Clinton kan blive USA’s første kvindelige præsident, og det vil gøre en forskel for kvinder i hele verden, vurderer journalist Karen Thisted i et indlæg i Ekstrabladet

”Jeg håber sådan, hun vinder, for jeg er sikker på, at hun kan gøre verden til et bedre sted. Og så laver hun samtidig revolution for os aldrende kvinder, der har så mange kræfter og så meget erfaring og sund fornuft, at vi kan gøre langt mere gavn, end samfundet tror i dag.”

Sådan skriver journalist og forfatter Karen Thisted i et indlæg i Ekstrabladet. Ifølge Thisted er der så mange kvinder i tresserne – hun er selv 69 år - der føler sig usynlige, mens mænd bliver ved med at føle sig attraktive og synlige både på jobbet og også, når det drejer sig om sex.

Det, at 68-årige Hillary går efter præsidentposten, får Karen Thisted til at glæde sig:

”Vi er lige nu midt i en revolution på dette felt… .For mig – og kvinder i hele verden – er hun lige så vigtig, som Obama var og er for de sorte i hele verden. Vi kvinder er nemlig heller ikke ligestillede – og da slet ikke som ældre... Jeg håber sådan, hun vinder, for jeg er sikker på, at hun kan gøre verden til et bedre sted.”

Kilde: Ekstrabladet